CLIL - AICLE

What is CLIL?

CLIL: Content and Language Integrated Learning

"CLIL refers to situations where subjects, or parts of subjects, are taught through a foreign language with dual-focussed aims, namely the learning of content, and the simultaneous learning of a foreign language". (Marsh, 1994)

This approach involves learning subjects such as history, geography or others, through an additional language. It can be very successful in enhancing the learning of languages and other subjects, and developing in the youngsters a positive ‘can do’ attitude towards themselves as language learners. (Marsh, 2000)

¿Què és AICLE?

Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera (Educació Bilingüe)

"AICLE fa referència a les situacions en què les matèries o part de les matèries s'ensenyen a través d'una llengua estrangera amb un objectiu doble, l'aprenentatge de continguts i l'aprenentatge simultani d'una llengua estrangera." (Marsh, 1994).

"L'Aprenentatge Integrat de Llengües Estrangeres i altres Continguts Curriculars implica estudiar assignatures com la història, les ciències naturals o d’altres en una llengua diferent de la pròpia. AICLE resulta molt profitós tant per a l'aprenentatge d'altres llengües (francès, anglès, ...) com per a les assignatures impartides en aquestes llengües. l'èmfasi d'AICLE en la "resolució de problemes" i "saber fer coses" fa que els estudiants se sentin motivats al poder resoldre problemes i fer coses fins i tot en altres llengües. "(Navés i Muñoz, 2000).

 

Alguns dels principis bàsics de la pràctica del AICLE / CLIL a l'aula:

 

·         La llengua s'utilitza per aprendre al mateix temps que per a comunicar-se.

·         La matèria que s'estudia és la que determina el tipus de llenguatge que cal  aprendre.

·         La fluïdesa és més important que l'exactitud en l'ús de la llengua.

 

D'acord amb les anomenades 4Cs del currículum (Coyle 1999), una lliçó de CLIL ben plantejada hauria de combinar els següents elements:

  Contingut - Permetent progressar en el coneixement, les destreses i la comprensió dels temes específics                       d'un currículum determinat.

  Comunicació - Fent servir la llengua per aprendre mentre s'aprèn a usar la llengua mateixa.

  Cognició - Desenvolupant les habilitats cognitives que enllacen la formació de conceptes (abstractes i                            concrets), els coneixements i la llengua.

  Cultura - Permetent l'exposició a perspectives variades ia coneixements compartits que ens facin més                           conscients de l'altre i d'un mateix.